2019. március 25., hétfő

IV. évfolyam 7. szám

II. Polgári Védelmi Munkaműhely
Szekszárd, 2019-03-18
*****
Ébred a gemenci erdő
Szekszárd
*****
Tengeri hajók szerelmeseinek
*****
Lehetett volna....

Szobánk ablakából nézem a tengert. Csónakok, kis-, és nagy hajók úsznak a vízen. A távolban néha.néha felbukkan egy-egy tengeri hajó is.
Én is lehettem volna valamelyik fedélzetén egykor.
Mikor még a Dunán hajóztam, csábított a tengerészet. Jelentkeztem - az akkor még létező- Magyar Tengerhajózáshoz. Orvosi-, gyakorlati-, elmélet-, pszichológiai vizsgálat....
A felvételi után érdeklődtem: - Sikerült? 
A válasz: - Majd értesítjük.
Izgatottan vártam a postást, de értesítés semmi.
Eltelt közel egy év.Dórával a kapcsolatunk komollyá vált. Kitűztük az esküvő időpontját, és jött a postás az értesítővel: -Gratulálunk! Sikeres felvételt nyert!
A levélben megírták melyik hajóra, hol kell beszállnom nyolc hónapra.
Döntenem kellet, hajó vagy házasság... Az utóbbi mellett döntöttem. JÓL! Ennek immár harmincöt esztendeje. Ha akkor nem így döntök, Moscenicka Draga mellett hajózva távcsövön
néztem volna a partot, és lehet, hogy én láttam volna valakit, aki egy ablakból nézné hajónkat....
Gaál László

*****
Ábrahám Exit Béla: Kő kövön...
50×70 cm, olaj, vászon
 *****

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

IX. évfolyam 9. szám

 Európa kék szalagja a Duna Búcsú a hegyektől ***** Ahol a víz az úr A Dráva menti WISEDRAVELIFE projekt eredményeinek bemutatása. ***** Du...