2024. július 1., hétfő

IX. évolyam 14. szám

 Európa kék szalagja a Duna

A tenger üzenetei

*****

Ráckevei hajómalom

Bemutatkozik sorozat

*****

Egy forgatási helyszín hangulata

A ráckevei hajómalom forgatásánál a malomba lépve különleges érzés kerített hatalmába. Egyik kedvenc regényem, Fekete István ; Hajnal Badányban című művének légkörét éreztem magam körül. Aki ismeri a regényt tudja, hogy a fő cselekmény mellett egy új malom születését és később "életét" is megismerhetjük. Voltam már múzeumi környezetben, malomban, de itt más fogadott. A malom működik, és ráadásul egészséges lisztet őröl.
A fények, a hangok és a légkör engem teljesen elvarázsolt. Megbabonázva néztem a sok kis és nagy fogaskereket, a szerte ágazó és különböző
hosszúságú, egyik lassan, a másik gyorsan futó szíjakat, melyek nem esnek le az egyébként sima kerekekről, a sok-sok izgő-mozgó alkatrészt.
Ráadásul ott van a fából készült malom és az őrlés illata.
Száz szónak is egy a vége, ez a helyszín igazán mély nyomot hagyott bennem, melyre sokáig fogok emlékezni.


Gaál László


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

IX. évfolyam 18. szám

Varga János vizitúravezető, producer Magamról mesélek sorozat ***** Mikor tőkésrécékkel ismerkedtem Madárlesen sorozat ***** Szabó József em...