2023. július 24., hétfő

VIII. évfolyam 15. szám

 Megújul Borjádon a Méhes.

Itt írta Petőfi Sándor a Négyökrös szekér című versét.

Petőfi 200 emlékév

*****

Petőfi Sándor: A NÉGYÖKRÖS SZEKÉR

 

Nem Pesten történt, amit hallotok.

Ott ily regényes dolgok nem történnek.

A társaságnak úri tagjai

Szekérre ültek és azon menének.

Szekéren mentek, de ökörszekéren.

Két pár ökör tevé a fogatot.

Az országúton végig a szekérrel

A négy ökör lassacskán ballagott.

 

Világos éj volt. A hold fenn vala;

Halványan járt a megszakadt felhőkben,

Miként a bús hölgy, aki férjinek

Sírhalmát keresi a temetőben.

Kalmár szellő járt a szomszéd mezőkön.

S vett a füvektől édes illatot.

Az országúton végig a szekérrel

A négy ökör lassacskán ballagott.

 

A társaságban én is ott valék,

S valék szomszédja épen Erzsikének,

A társaságnak többi tagjai

Beszélgetének s énekelgetének.

Én ábrándoztam s szóltam Erzsikéhez:

"Ne válasszunk magunknak csillagot?"

Az országúton végig a szekérrel

A négy ökör lassacskán ballagott.

 

"Ne válasszunk magunknak csillagot?"

Szólék én ábrándozva Erzsikéhez,

"A csillag vissza fog vezetni majd

A mult időknek boldog emlékéhez,

Ha elszakaszt a sors egymástul minket."

S választottunk magunknak csillagot.

Az országúton végig a szekérrel

A négy ökör lassacskán ballagott.

 

Borjád, 1845. szeptember 26. - október 7. között

*****


Szekszárd, Bati-kereszt kilátó

kilátók sorozat

*****

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

IX. évfolyam 10. szám

 Európa kék szalagja a Duna Szabad folyók, szabad emberek ***** Ünnepeltek a Tolna vármegyei tűzoltók is Részletek a bonyhádi Szent Flórián ...