2020. május 18., hétfő

V. évfolyam 10. szám

 Mentők Napja - Köszönöm minikoncert
Szekszárd, 2020-05-10
*****
Újra indult az élet a Gemencben is
*****
Éjjeli hangok

Mostanság vissza szoktam egy rég nélkülözött kedves szórakozásomhoz, az olvasáshoz. Imádok történetekbe belemerülni, és miután beszerző körúton voltam a könyvtárban, bő 3 hónapja az új kölcsönzött kikapcsolódásaim között vacilláltam azon, hogy melyik érdemes arra, hogy elkezdjem vele a magam regényes tour de flancát. Nem tudom mi van velem, de eljött az az idő, amit soha nem is gondoltam volna magamról, a választottjaim mind romantikusak voltak, semmi dráma vagy thriller, csak könnyed irodalom. Azzal zártam a meglepettségem, hogy a jelenlegi élethelyzetben a lelkem valószínű most enyhébb kikapcsolódásra vágyik. Éjjeli bagoly lévén a könyvek betörését is ekkor folytatom. Jól feltornyozott kis párna tömegen az ágyban éjjeli lámpával, ez a tökéletes átszellemülés Mekkája. Nem szeretem ha zargatnak, mert ez egy komoly koncentrációs folyamat, hiszen amikor már végre oda jutok száz oldal után, hogy megcsókolja-e a lányt, avagy nem,- mert ugye ez fontos.- hiszen másik srác is pályázik rá de tudjuk, hogy az egy svindler és emennek a hapsinak kell nyernie, na és elérkezik a közeledés pillanata, egy szép romantikus rózsa illatú helyszínen és erre rám rontanak, hogy kérek-e tejbe rizst? Erre az a válaszom mélylágés hangon, hogy NEM! Szóval ennyivel elúszik a száz oldalon felépített tökéletes átszellemülés koncepció. Őrületesen törékeny dolgok ezek. Olvasó embert nem szabad zaklatni. Kivéve, ha ég a ház vagy megjelent a saját sztorink leendő főhőse a kapuban.
Úgy harmadik éjjel faltam a ponyvaregények egyikét amikor is egy furcsa zajra lettem figyelmes. Eddig még nem tapasztalt furán morgolódó, kicsit akadozó hang. Néha megállt egy- egy pillanatra, máskor hirtelen olyan erővel kezdődött újra, hogy képtelenség volt tőle olvasnom. Mondom az volt a szerencse, hogy nem Stephen King egyik remekművét olvasom, mert akkor fix, hogy fel alá futkosva ordítoznék a családom többi tagjáért. Így felkerekedett a Sherlock énem. Elkezdtem a fűtés csöveimet nézni, mert a télen volt, hogy a kazánba úgy befűtöttek, hogy cifra hangokat hallatott, de festett szőkeségem rájött rövid időn belül, hogy mivel nyár eleje van nem fűtünk. Tehát ez a lehetőség ugrott. Majd feladtam nyomozásom, mert a zaj elnémult. Mikor sikerült vissza fészkelnem magam, újra neki kezdett. Ekkor átváltottam, és egy életem, egy halálom felkeresem  azt ami ezt csinálja. Köröztem a szobában és hallgatóztam. Mikor a félig nyitott ajtajú régi szekrényhez értem, leguggoltam, mert onnan hallottam a forrást. Megint abba maradt. Tudom, hogy minden horror sztori hasonlóval kezdődik, de a kíváncsiságom nagyobb volt. Ekkor egy sárga csillanó szempár rám nézett, és rám ugrott. Hátra estem, de szerencsére nem a cicánkra. Mint kiderült, Kedvencünk az én szekrényemben találta meg a saját Narniáját és felzaklattam meditációs kalandjai közben.  Ilyen szintű horkolást semmitől nem hallottam még. Azóta felszerelkeztem füldugóval, ha netán elkezdődik a sajátos macska szerenád.

Kincses Nagy Zoé

*****
Sárga nőszirom
Vadvirágok sorozat
*****
Fotó: Ábrahám Exit Béla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

IX. évfolyam 9. szám

 Európa kék szalagja a Duna Búcsú a hegyektől ***** Ahol a víz az úr A Dráva menti WISEDRAVELIFE projekt eredményeinek bemutatása. ***** Du...