2019. július 1., hétfő

IV. évfolyam 14. szám

*****
Amerre jártam, virágot láttam
*****
César Frank: D-dúr sortie
Előadja: Hegedűs Szabolcs a bácsalmási katolikus templom orgonáján
A komolyzene kedvelőinek sorozat
*****
Élettel teltek meg a Gemenc vizei

*****
Nyár a tanyánGyerekként szerettem a természetben lenni. Pontosabban valamilyen módon a részese lenni. A nagynénémnél töltött időből is arra emlékszem a legélénkebben, amikor arra buzdított, hogy a nassolásnak szánt cseresznyét nyugodtan elfogyaszthatom úgyis míg a fán tartózkodom. A gyümölcs csemege roppanós, lédús piros húsa finomabb volt a lombok árnyékában, és nem mellesleg a nyári hőségben valahogy azon a tájon jobban járt a levegő is. Magaslati állapotomban felfedezőként szemügyre vettem mind a mi terciánkat és a szomszédokét is. Azt képzeltem, hogy őrző vagyok és szemmel kell tartanom, hogy minden a maga rendjében működik. Szerettem öntözni a gondosan megmunkált házi kertet, amely telis-tele volt a bódító illatú estikéken keresztül a finomabb esszenciájú rózsákon át az örökzöldekig, amelyeknek kevéssé volt szagló élményük, de tetszetősek voltak és nem egyszer természetes napernyőkén funkcionáltak. Kert lakói között a lelkemnek legkedvesebb darabja mondhatni a legegyszerűbbje volt, de egyben a legbájosabb és legselymesebbje a nyuszifül, amelynek eredeti neve gyapjas tisztesfű. Jó érzés volt finoman morzsolgatni ezüstös szőrzetű zöldes kis levélkéit. Mikor nekünk is lett egy nyaralónk, a részemről csak egy virágot kértem, hogy édesanyám ültessen. Jól érezte magát el is szaporodott és lila virágot is hozott. Ha jártak nálunk gyerekek elmeséltem nekik, hogy nekem van nyuszim, de csak a fülét tudom megmutatni. Aranyos látvány volt nem egyszer, ahogy az emberpalánták négykézláb simogatják a növényeket és azt mondják elcsodálkozva: "-Ez tényleg olyan!-" Az ismeretségi körben rövid időn belül is hamar sokasodott eme virág.

Kincses Nagy Zoé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

IX. évfolyam 9. szám

 Európa kék szalagja a Duna Búcsú a hegyektől ***** Ahol a víz az úr A Dráva menti WISEDRAVELIFE projekt eredményeinek bemutatása. ***** Du...