2019. június 17., hétfő

IV. évfolyam 13. szám

*****
 Sikeres évet zárt a Mórágyi Német Nemzetiségi Néptáncegyüttes
*****
 Gaál László
Mi lesz a "fából", ha mozgatják ?

( Önéletrajzi szösszenet)

Az 1976-77-es tanévben a Mórágyi Általános Iskolában egy napon az osztályunkba bejött Glöckner Jánosné, Erzsi néni, az iskola igazgató- helyettese és elmondta, hogy a már működő német kórus mellett szeretnének egy tánccsoportot is. Mindenkit várnak szeretettel! Én, - aki addig egy lépést sem táncoltam - úgy éreztem, ott a helyem. Már az első próbákon sikerem volt, na nem a tánc terén, hanem a vállig érő göndör hajamnak és a foltos farmeromnak. Pár próba után érdekes dolgot vettem magamon észre. Nem csak a lányok miatt mentem a próbákra. Megszerettem a táncot. Kis idő után Glöckner János lett az oktatónk, aki Erzsi néni férjének névrokona volt. Hamarosan Sopronba az országos verseny döntőjébe jutottunk be. A fiúk közül páran "jó gyerek" köztük én is, elindultunk este, hogy ismerkedjünk a soproni éjszakával. A hajnalig nyitva tartó bárból tartottunk vissza a szállásunkra, és mint rendes fiúk, virágot is vittünk a táncos lányoknak. Így 40 év után itt kérek elnézést Sopron kertészeitől, hisz egy parkból szedtük a virágot, néhányat gyökerestől.
Mire "hazaértünk" a többiek már készülődtek, hiszen menni kellett a színpad bejárásra. A technikai próba után János bácsi a "dicsérő " szavai után azonnal elküldött bennünket aludni.
A versenyen Országos 3. helyet értünk el, két igazán nagy múltú együttes mögött. Az ezt követő évtizedekben sok versenyt nyertünk, arany minősítéseket, Nívó díjat.
Már a mórágyi csoportban az utánpótlás táncosait tanítottam. Ott ismertem meg feleségemet is. 30 évvel ezelőtt kértek fel Szekszárdon egy csoport vezetésével. Ez a csoport az "Ifjú Szív" Táncegyüttes, melyet azóta  Európában 7 országban ismernek.
Amikor az együttest bemutatják, az ismertető végét a következőképpen zárják: 
Művészeti vezető: Gaálné Hoffercsik Dóra a Gyermekekért Plakett Ezüst- és Arany fokozatával, Szekszárd Városáért a Művészet Erejével, és  "Szomjú György" díjjal kitüntetett táncoktató-koreográfus.
Az együttes vezetője: Gaál László a Gyermekekért Plakett Ezüst- és Arany fokozatával, a Gyermekekért Szeretettel, Szekszárd Megyei Jogú Város által "Közjóért" a Szekszárd Városáért a Művészet Erejével kitüntetett, "Szomjú György" díjas táncoktató- koreográfus.
Gaál László egykori táncpartnerével, Turai Ildikóval
*****
Szeretni bolondulásig
Előadja: Sáfár Mónika - Jászai Mari díjas színművész
*****
Tengeri jachtok szerelmeseinek
*****

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

IX. évfolyam 9. szám

 Európa kék szalagja a Duna Búcsú a hegyektől ***** Ahol a víz az úr A Dráva menti WISEDRAVELIFE projekt eredményeinek bemutatása. ***** Du...