2019. május 20., hétfő

IV. évfolyam 11. szám

*****
Részletek a szekszárdi Háry János Mesefesztiválról tartott sajtótájékoztatóról
*****
Mesék világa a miénk

Számomra ez a műfaj nem csak a gyermekkort idézi. A mesék magával ragadó világa mind a mai napig része az életemnek. Minden emberi történet, cselekmény és helyzet azzá tud válni. Példa erre, mikor egymásnak el akarunk mondani számunkra tanulságos, vicces vagy mély, megrendítő sztorit, mit is mondunk? Had meséljek el neked valamit! Ugyan úgy a felnőttek eszköze és tanulása maradt, mint anno amikor kialakult több száz éve. Badarság lenne csak a kicsinyekre vetíteni értékét. Véleményem szerint a mese mindenkié, mert mindenki magára találhat benne. Összeköt és mégis tud egyénileg is még többet adni.
Mikor óvodás voltam szerettem aludni ebéd után. Tudom most többen felhorkannak, hogy ők ugyan nem. Nem konkrétan a szunyókálás okozott lelki örömöt, hanem a mese, amit az elalváshoz olvastak fel számunkra az óvó nénik. Gyakran én el sem aludtam, mikor véget ért egy egy izgalmas, szép történet, tovább szőttem magamban. Aztán vagy beleszenderedtem, vagy ébren álmodtam. Pár történet akár több napra is lekötött és magával ragadott. Maradjunk annyiban, hogy mai napig egy érdekes sorozat vagy egy jól megrendezett színházi darab, film is ilyen benyomást tesz rám. Szerintem ilyenkor a felnőtt énünk egy kicsi darabja újra legálisan gyermekké válhat, és miért ne tenné. Hiszen övéké a jövő.
Olvass, hallgass, nézz mesét csak a javadra válik!
Kincses Nagy Zoé
*****
Gesztenye ünnep - Velem
Programajánló sorozat
*****
Borkóstolás a cáki pincesoron
*****
Cáki pincék

Cák, Vas megyei község, Kőszeg közelében. Az alpokaljai kis falu a műemlékvédelem alatt álló pincesoráról lett igazán ismert.
Az egykori szőlőtermesztés emlékeit őrzi a kilenc, eredeti állapotában maradt pinceház. A pincék a 19. század elején épültek,
tölgy- és gesztenyefa gerendákból, melyeket agyaggal tapasztottak be. Jelenleg Szabadtéri Néprajzi Múzeumként működik.
Ma leginkább a gesztenyetermesztés jellemzi a környéket, mivel a szőlők többségét a filaxéra-fertőzés már rég elpusztította.
Gaál László
***** 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

IX. évfolyam 9. szám

 Európa kék szalagja a Duna Búcsú a hegyektől ***** Ahol a víz az úr A Dráva menti WISEDRAVELIFE projekt eredményeinek bemutatása. ***** Du...